Servicebil nesten klar for utrykning
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2011-11-29 17:11:18
    Versjon #2
  • Lagt inn: 2011-11-29 21:16:36
    Versjon #3
  • Lagt inn: 2011-11-29 21:17:27
    Versjon #4
  • Lagt inn: 2011-11-30 17:16:57
    Versjon #5
  • Lagt inn: 2011-11-30 17:19:07
    Versjon #6
Utstyr
  • Canon
  • Canon 50 mm
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_562669} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (6)
Eirik B.

Sjarmerende gammel sliter dette. V1 og V2 er svært forskjellige. Nesten som to helt ulike motiv. Begge er sterke på hver sin måte.

I V1 liker jeg spesielt godt plasseringen av motivet i utsnittet, og speilingene i bilens frontrute. I V2 liker jeg svært godt ideen med alle treskiene. Det underbygger den retro følelsen. Liker også linjen som går langs bilens bakkant i V2.



Mvh
Eirik Bøe
Roar K.

Originalen var vel opprinnelig en billettbil så vidt jeg husker - har faktisk sett den i bruk. Mener å huske den også som en nødløsning ble brukt som hvilebrakke en sommer på Jernbanetorget fordi man grunnet arbeider måtte snu andre steder.
V2 og hennes søstre kjørte jeg fra de begynte å gå på Ekebergbanen i 1974 tror jeg det var til de ble tatt ut av trafikk. Det var etter ulykka jeg hadde i otober 1980 med 270 at man fant ut hvor farlige de var blitt for ledningsopplegget som lå i veggene smuldret mellom fingrene da de tok fatt på gjennoppbyggingen. 270 står vel også der du har vært på Sporveismuseet på Majorstua. Den ble bygd opp igjen, men så ble det besluttet at gullfiskene skulle ut av trafikk hvilket fortsatt tok mange år. Grossvaterbahn kalte tyskerne dem når de kom til Oslo. De ble bygd i 1937-39.

Roar
Avsluttet .

Flott karakteristisk bil fra den gang den enkelte bilprodusent turde å bygge biler med individuelt preg for individualister.
Citroen holdt på denne tradisjonen lenge før de også ga opp, og ble kloninger av alt annet, som alle andre.
Trist saueflokksmentalitet.
Et flott bilde av et staut "fartøy".
Paal S.

Takk for tilbakemeldinger. I V1 Eirik, er det reklame for FRISCO sigaretter der du plasserer skia bak på trikken. Roar jeg fant fram noen bilder fra ekebergbanen, som jeg skjønner du har fartstid på. Kjetil, det er individuelle biler til tusen, se alle linjene. Hyggelig med entusiasmen.
mvh Paal
Roar K.

Disse gamle Ekebergbanevognene har jeg aldri kjørt. Men det sto en del av dem på Holtet - både inne og ute de første årene jeg kjørte der. Ingen grunn til å lære å kjøre vogner som skulle skrotes.
Ser jeg skrev 270 om ulykkesvogna igår - skulle vært 170.
Har hatt bilder fra ulykkesvogna etter at den ble tatt av grabben på en traktor på Drammensveien ved Halfdan Svartes gate og trillet ukontrollert nedover til Harald A. Møller. Heldigvis hadde jeg fått dratt på motstandsbremsen før hele fronten ble skuffa vekk. Sjøl havna jeg sammen med førerstolen nede i trappa til fordøra før jeg ba de som turte om å hoppe og fikk samla de resterende på midten. Makan til flaks - vi fikk pila akkurat nede ved krysset og vogna stoppet pent foran Harald A. Møller - vi kjørte Drammensveien på utsiden fortsatt den gang.
Både nevnte bilder og noen tatt på Sporveismuseet gikk nok fløyten under en partisjonering da Windows helt umotivert startet å formatere.

Roar
Paal S.

Hei Roar! Jeg legger inn en versjon av det jeg tror er den du kaller 170. Kjørte du trikken den gangen? Det hørtes ganske så dramatisk ut. Jeg husker at spora gikk på andre siden av Harald A. Møller på den tida. Fant også et interiørbilde,fra en annen trikk,sikkert noe skjemmet av blitzlyset, men som også forteller en historie om håndverk, og noe forseggjort.
mvh Paal
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu