AnnetHar jukset i PS med ''Motion Blur'' på bakgrunnen. Har prøvd med litt forskjellige lukkertider for å beholde motivet noenlunde skarp.
Jeg er ikke dyktig nok til å ''fryse'' Nitro Funny Cars noenlunde skarpt, på lengre lukker enn 1/500 sek og panorering. Det går så sinnsykt fort, opp mot 90 m/sek.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_331773} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Sjeldent god panorering. Fine farger, bra fartsfølelse. Bra at du fikk med ''duellen'' mellom bilene.
Jostein A.
Takk for kommentar Marcus.
Må bare få påpeke det som jeg beskrev under Teknisk: Har jukset i PS med ''Motion Blur'' på bakgrunnen.
Vil ikke ''lyve'' på meg panorerings ferdigheter.
Kjetil H.
Heisann Jostein,
Ute å reiser, og med interesse for riktig sportsgren ...
Dette ser bra ut, godt fanget og god bruk av motion blur lager en fin helhet.
Kjetil
Jostein A.
For å sette ting litt i perspektiv hva en Nitro Funny Car (ligner på en bil) er.
Det er samme motor i en Nitro FC og Top Fuel Dragster (lang tynn sigar). Motoren er på max 8200 ccm (8.2 liter) og utvikler ca. 8000 hk. (+/- 500 hk.) @ 8250 rpm. dreiemomentet er ca. 8100 Nm. (Volvo V70 T6 har 285 hk. og 400 Nm.). Bruker 4 liter i sekundet av en 90/10 nitromethan-metanol mix på full speed. Denne 90/10 mixen gir ca. 4 ganger mer energi enn vanlig bensin.
Minimums vekt på en Nitro FC er 1100 kg. med fører (80 kg. tyngre enn TF dragster). Med 8000 hk og 1100 kg. blir dette over 7 hk/kilo. (nesten 8 hk/kilo på en TF dragster). Akselavstand er max 3,20 meter (TF dragster max 7,6 meter).
Med det gamle NHRA reglementet (før Juni 2008), var rekordene over 402 meter på 4,646 sekunder og 537 km/t. Dette er et snitt på 86,5 m/sek. (311 km/t). For å utdype dette, et kjøretøy som passerer samtidig som en Nitro FC starter, må ha over 310 km/t for ikke å bli passert etter 402 meter.
Nils-Petter W.
Litt off-topic,men er det virkelig så høyt dreiemoment i disse motorene?
Det må være et helt spesielt grep i de dekkene,da jeg går ut i fra at det ikke er noen form for traction control på disse bilene.
Har til gode å overvære dette ''live'',noe jeg må se å få gjort noe med.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Må bare få påpeke det som jeg beskrev under Teknisk: Har jukset i PS med ''Motion Blur'' på bakgrunnen.
Vil ikke ''lyve'' på meg panorerings ferdigheter.
Ute å reiser, og med interesse for riktig sportsgren ...
Dette ser bra ut, godt fanget og god bruk av motion blur lager en fin helhet.
Kjetil
Det er samme motor i en Nitro FC og Top Fuel Dragster (lang tynn sigar). Motoren er på max 8200 ccm (8.2 liter) og utvikler ca. 8000 hk. (+/- 500 hk.) @ 8250 rpm. dreiemomentet er ca. 8100 Nm. (Volvo V70 T6 har 285 hk. og 400 Nm.). Bruker 4 liter i sekundet av en 90/10 nitromethan-metanol mix på full speed. Denne 90/10 mixen gir ca. 4 ganger mer energi enn vanlig bensin.
Minimums vekt på en Nitro FC er 1100 kg. med fører (80 kg. tyngre enn TF dragster). Med 8000 hk og 1100 kg. blir dette over 7 hk/kilo. (nesten 8 hk/kilo på en TF dragster). Akselavstand er max 3,20 meter (TF dragster max 7,6 meter).
Med det gamle NHRA reglementet (før Juni 2008), var rekordene over 402 meter på 4,646 sekunder og 537 km/t. Dette er et snitt på 86,5 m/sek. (311 km/t). For å utdype dette, et kjøretøy som passerer samtidig som en Nitro FC starter, må ha over 310 km/t for ikke å bli passert etter 402 meter.
Det må være et helt spesielt grep i de dekkene,da jeg går ut i fra at det ikke er noen form for traction control på disse bilene.
Har til gode å overvære dette ''live'',noe jeg må se å få gjort noe med.